Kampány és kommunikációs stratégia

Kampány és kommunikációs stratégia

Médiatervezés, médiavásárlás

Médiatervezés, médiavásárlás

Arculattervezés

Arculattervezés

Sajtókampányok kezelése, sajtófigyelés

Sajtókampányok kezelése, sajtófigyelés

Kampány és kommunikációs stratégia

Kampány és kommunikációs stratégia

Médiatervezés, médiavásárlás

Médiatervezés, médiavásárlás

Arculattervezés

Arculattervezés

Sajtókampányok kezelése, sajtófigyelés

Sajtókampányok kezelése, sajtófigyelés

Rendezvény-szervezés

Rendezvény-szervezés

Marketing-kampányok

Marketing-kampányok

Új brand bevezetése

Új brand bevezetése

PR kommunikáció

PR kommunikáció

Rendezvényszervezés

Rendezvényszervezés

Marketingkampányok

Marketingkampányok

Új brand bevezetése

Új brand bevezetése

PR kommunikáció

PR kommunikáció

Kreatív anyagok megtervezése, elkészítése

Kreatív anyagok megtervezése, elkészítése

Facebook és Google Adwords kampányok

Facebook és Google Adwords kampányok

Web-, és online tartalomfejlesztés

Web-, és online tartalomfejlesztés

Sportmarketing, sport-rendezvények

Sportmarketing, sport-rendezvények

Kreatív anyagok megtervezése, elkészítése

Kreatív anyagok megtervezése, elkészítése

Facebook és Google Adwords kampányok

Facebook és Google Adwords kampányok

Web-, és online tartalomfejlesztés

Web-, és online tartalomfejlesztés

Sportmarketing, sportrendezvények

Sportmarketing, sportrendezvények

Szolgáltatásaink

Szolgáltatásaink minden igényt kielégítenek

Kampány és kommunikációs stratégia

Első lépések...
Meghatározás
Körültekintés
Hatékonyság
Figyelmesség
Végletek

Ehhez előbb meg kell válaszolnunk, hogy pontosan kinek szeretnénk eladni, mely csoportok figyelmét szeretnénk magunkra (szolgáltatásunkra, árunkra) felhívni. A kampánytervezés fázisában ez már nem lehet kérdés, ezeket az alapvetéseket már korábban tisztáznunk kellett. A célcsoport szokásainak ismeretében meghatározzuk az általuk leginkább látogatott, elismert, népszerű − „magyarul” optimális − kommunikációs csatornákat. Ezek kiválasztásához többnyire elegendő a szakmában és a médiában eltöltött másfél évtized, de lehetnek kivételek. Ha ügyfelünk nem tudná, mi olvas, hallgat, látogat a célcsoportja, és mi sem tudnánk ehhez tanácsot adni (elvétve, de előfordult már az elmúlt évek alatt), akkor felmérjük azt.
Az így meghatározott csatornákkal dolgozunk tovább.

Bannert? Újsághirdetést? Rádió-vagy tv-szpotot? Óriásplakátot? AdWords és/vagy Facebook kampányt? Pr- interjút egy szaklapban? Mekkora felületen? Milyen gyakran? A hirdetési formák változatossága szinte végtelen még akkor is, ha pontosan tudjuk, mely csatornákat érdemes használnunk. A válogatásban a korábban leírtak mellett segít a rendelkezésre álló források ismerete is. Általánosságban – de nem mindig – igaz, hogy célszerű több párhuzamos csatornát használni, magyarán a célközönség tekintetében a „csapból is folyni”. Ennyire átfogó hirdetési lehetőségre nem mindenkinek van módja, de amennyire lehet, közelíteni kell hozzá.
Hozzávetőleg minden vállalkozás tudja, mekkora marketingbüdzsével gazdálkodhat és ebből mennyit költhet hirdetési felületek vásárlására. Ez részben korlátozza a csatornák használatát is. Kevés pénzből nem érdemes országos napilapok címoldalára költeni, vagy drága szpotokat venni az esti film előtt. A kampányt mindig úgy optimalizáljuk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésre álló keretből.

Előfordul, hogy az ügyfél különösen óvatos, és először egy lényegesen alacsonyabb összeget nevez meg, mint amennyit valójában hirdetésre szán, vagy szánhat, mondván, „lássuk, mit kezdenek ezzel a kisebb pénzzel”. Ez a mentalitás valahol érthető, de veszélyes lehet a hatékonyságra. Ahogy a szakadékot sem lehet két kisebb ugrással áthidalni, úgy előfordulhat, hogy a kis részletekben csepegtetett pénzekkel nem lehet elérni a kívánt áttörést, megugrani a célcsoport ingerküszöbét. Néhány helyzetben ez különösen káros lehet, ilyen például egy új piaci bevezetés. Mindig elmondjuk, és ügyfeleink hamar meg is tapasztalják: nem szoktunk többet költeni-költetni, mint amennyire legjobb meggyőződésünk szerint szükség van a közös célok eléréséhez. Vigyázunk ügyfeleink pénzére, mert ha elherdálnánk, később ránk sem jutna belőle. 🙂

Ennek a gondosságnak része az is, hogy ha a cél és a teendők már világosak, akkor a médiumoknál megküzdünk a legjobb árakért. Ebben az erőfeszítésben nagy segítséget jelent, hogy számtalan médium hirdetésszervezőivel régi személyes kapcsolatunk van. Értjük és beszéljük az általuk használt szakzsargont (nem csak azt értjük, hogy pontosan mit jelent, amit mondanak nekünk, hanem azt is, hogy az adott módozattal az ügyfél jobban vagy rosszabbul járna-e a célok és lehetőségek ismeretében). Mivel rendszeresen, több cégnek végzünk médiavásárlást, így az általunk egy-egy médiumnál foglalt felületek összessége gyakran jelentős mennyiségi kedvezményt hozhat.

Vannak vállalkozások, akik évek óta ugyanazt a képet, hirdetést, kisfilmet használják és ragaszkodnak is hozzá. Mások külföldi anyavállalatuktól kapják a kész hirdetéseket, amelyeket „csak magyarítani” kell. A jellemző mégis az, hogy egy-egy hirdetési kampányhoz új hirdetés (banner, plakátgrafika, film, rádió- vagy tv-szpot, stb.), szakzsargonban „kreatív” készül. A koncepciót, ötletet mindig mi szállítjuk, természetesen ügyfeleink több változatból választhatnak. A gyártást évek óta bevált külső partnereink végzik. Nyomdák, filmkészítők, reklámgrafikusok, hangstúdiók, webfejlesztők. Mikor kire van szükség. Még a készen kapott anyagokkal is munka van, mert azt át kell alakítani az adott médium kívánalmai szerint. Pontosan annyi másodperc, akkora méret, olyan formátum kell, amilyet az adott médium előír hirdetői számára.

Ez az utolsó előtti lépés, az elkészült anyagokat elküldjük a médiumoknak. Az utolsó lépést nem kell külön pontba szedni, mert annyira kézenfekvő. Ellenőrizzük, hogy a megvásárolt felületeken valóban ott van-e a hirdetésünk, és abban a formában, ahogy abban megállapodtunk. Ezeket le is mentjük ügyfeleink számára.

Médiatervezés, médiavásárlás

A hirdetések elhelyezése gyerekjáték, semmi más nem kell hozzá, mint kikeresni az adott médium adatait az impresszumból, megnézni a médiaajánlatot, felvenni a kapcsolatot a lappal és megrendelni a kiválasztott felületet. Miért bíznák ezt egy ügynökségre?

A válasz természetesen az, hogy nem muszáj másra bízni. De ha nem akarjuk a pénzt két kézzel szórni az ablakon hatástalan megjelenésekre, mindenképp érdemes. A lapok, tévék, rádiók és online médiumok szeretnék – nagyon szeretnék – eladni a felületeiket, hiszen ez a működtető cégek fő bevételi forrása, és ha csak egy módjuk van rá, mindenképpen a lehető legmagasabb árú hirdetést “varrják” rá a nem elég tapasztalt ügyfélre. Előfordul, hogy (ne fogalmazzunk erősebben) a médiaajánlatok a cél érdekében egy kicsit idealizált képet mutatnak az elérésről, a célcsoport összetételéről.

Arculattervezés

A megfelelően kivitelezett arculattervezés egy jól felépített üzleti vállalkozás stratégiai eleme. Az első benyomást megteremti,pozíciónál, egyértelmű jeleket sugároz a partnerek felé és jelentős részben meghatározza az üzlet sikerének esélyét is.

Sajtókampányok kezelése, sajtófigyelés

  • Szüksége van nehezen elérhető, specifikus hírekre?
  • Érdekelnék az aktuális pályázatok, tenderek?
  • Tudni szeretné, hogy mit gondolnak Önről, cégéről, mit tervez a konkurencia?
  • Nincs ideje a hírek böngészésére?
  • Kíváncsi az aktualitások, események, rendezvények sajtóvisszhangjára?
  • Szeretné tudni, hogy mi az aktuális pletyka a  közösségi portálokon (facebook, twitter, stb.),  blogokon, fórumokon
  • Szeretné kollégáit célzott információkkal hatékonyan és időtakarékosan ellátni?

Ha a fentiek bármelyikére igen a válasz, akkor Önnek sajtófigyelésre van szüksége!

Vállaljuk, hogy hétfőtől péntekig minden nap összeállítjuk, és a leegyeztetett időpontban megküldjük – az Ön egyedi igényeire szabott szempontok szerint kigyűjtött – híreket / blogbejegyzéseket, pályázatokat tartalomjegyzékkel, kereshető, áttekinthető formátumban.

Rendezvényszervezés

Érvek, amiért minket érdemes választani:

  • kreatív tanácsadás – innovatív ötletek a rendezvény sikeréért, kiegészítő programok, előadói ajánlások, újdonságok
  • megbízhatóság – több száz sikeres rendezvény, megrendelői elégedettség
  • gyorsaság – azonnali válaszadás, a munkaidő figyelembevétele nélkül
  • precizitás – teljeskörű egyeztetés a művész igényei, és a megrendelő elképzelései között
  • naprakész információk – mindig friss információk a legújabb és legkeresettebb sztárokról
  • rugalmasság – flexibilis problémakezelés, és megoldás
  • utókövetés – elégedettségi szondázás, a rendezvényt követően telefonon, vagy e-mailben
  • +1: díjmentes, teljes körű adminisztráció – ajánlatkérők pályázathoz, szerződésírás, keretmegállapodások készítése, rejtett költégek nélkül

Marketingkampányok

Marketing kampányokat készítünk a céljainak és mai világ trendjeinek megfelelően. Minden projektnek megfelően egyedileg hozzuk létre a megfelelő stratégiát, hangsúlyt fektetve arra, hogy mi az, amit reklámozni szeretne ügyfelünk. Egyedi kreatív megáldásokkal megteremtjük azt az elképzelést amit csak el lehet érni. Kísérleti kampányokkal kiderítjük, hogy melyik a legjobb út a célközönség felé, figyeljük a reakciókat, és ennek alapján optimalizáljuk a legjobb utat a kitűzött cél felé.

Új brand bevezetése

A márkaépítés, branding az egyik legkomplexebb marketingtevékenység. A számtalan szempont mellett, amit figyelembe venni, kutatni, elemezni szükséges, elengedhetetlen átlátni az egészet, rendelkezni azzal a kreativitással és tapasztalattal, amely hozzásegít ahhoz, hogy a munka végén egy, a célközönség számára vonzó imidzzsel rendelkező vállalkozás születhessen meg.

PR kommunikáció

A vállalati kommunikáció kifejezés túl általános, különböző területek összessége. A sokféle osztályozás közül válasszuk most a legegyszerűbbet; bontsuk külső és belső kommunikációra. Mindegyikben rendszeresen segítjük ügyfeleinket – mindenkit abban a kategóriában, amelyikben szüksége van rá.

Az információ áramlása a vállalaton belül. Nagyobb cégeknél ez már nem megy spontán, tudatosan ki kell építeni a dolgozók – például a fizikai munkát végzők – kommunikációját a vezetés felé és fordítva. Ugyanígy figyelni kell a vezetők, egyes osztályok egymás közötti kommunikációjára is. Egy cég sem követheti elképzeléseit, terveit anélkül, hogy az ebben résztvevők összehangolnák munkájukat. Ehhez kommunikációra van szükség, amit meg kell tervezni, működtetni kell, adott esetben megteremteni ennek technikai és emberi feltételeit.

A külső kommunikációhoz tartozik minden, amit a vállalat magáról közöl, függetlenül a közlés formájától. Egy igénytelen csomagolás, egy szolgáltatási hiba épp úgy ide sorolható, mint egy jól sikerült vezetői interjú, egy ötletes reklámszlogen, vagy egy sikeres sportesemény támogatása. Az egyszerűség kedvéért hagyományosan el szoktunk különíteni marketing-  és PR-kommunikációt, hangsúlyozva, hogy a kettő csak összehangoltan lehet hatékony, és mind eszköztárában, mind pedig céljait tekintve van átfedés a két műfaj között.

A PR-kommunikációt egyszerű lenne úgy definiálni, hogy minden, ami nem a közvetlen értékesítést szolgálja, vagyis minden, ami nem marketing, de nem akarjuk ennyivel elintézni. A sajtójelenlét és a sajtókapcsolatok gondozása éppúgy része ennek, mint a különböző, társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos lépések és ezek kommunikációja, a szponzori tevékenység. Ide tartozik a válság- vagy kríziskommunikáció is, vagy bizonyos nyilvános események szervezése, esetleg a jelenlét a közösségi médiában.

Kreatív anyagok megtervezése, elkészítése

Akár egy komplex termékkatalógus vagy egy szimpla szórólap, célja végső soron a profit növelése. Akárcsak minden más, amit vállalkozásából látnak ügyfelei, a nyomdai anyagoknak is illeszkedniük kell az üzlet arculatába, koherens módon kell megjeleníteniük márkáját, szolgáltatást.

Facebook és Google Adwords kampányok

A keresőmarketing az online marketing egyik stratégiai megoldása. Egy jól megtervezett keresőmarketing kampány (pl. PPC hirdetésekkel) segít problémái megoldásában!
Fizetett, kattintás alapú hirdetésekkel a potenciális ügyfelei könnyen megtalálják vállalkozását az interneten.

Web-, és online tartalomfejlesztés

Néhány éve még közhely volt, hogy akinek nincs honlapja az nem is létezik. Ma már minden vállakozás számára alapvető, hogy jelen kell lennie a digitális univerzumban.Éppen emiatt, fokozott a verseny, hiszen az oldalunkra csalogatott potenciális vásárlók egy pillanat alatt továbblépnek, ha nem ragadjuk meg figyelmüket. Magas esztétikai elvárások, világos szerkezet és érthető üzenetek. Ezen elvek szerint építjük fel az Ön honlapját is.

Sportmarketing, sportrendezvények

A sportszponzoráció, mint a kommunikációs mix egyik eleme, az érzelmi tényezőkkel együtt is elsősorban az üzletről szól. Magyarországon is kialakult az a szemlélet, hogy a szponzor/befektető megtérülést vár a szponzorációtól amellett, hogy örül a csapata győzelmének is.

 

A GM Média Zrt ezt a szemléletet tartja szem előtt így nagy multinacionális cégek partnereként:

  • megosztja tapasztalatait és ismereteivel segít megkeresni a cég számára alkalmas csapatot vagy sportolót,
  • kutatási eredményekkel támasztja alá a létrejött szponzoráció vállalatra vonatkozó hatásait, eredményeit,
  • sport szakjogász közreműködésével előkészíti a sportszponzorációs szerződéseket,
  • felügyeli a szerződésben meghatározott teljesítések megvalósulását és folyamatosan kapcsolatot tart a szponzor és szponzorált között,
  • kiegészítő rendezvények, PR aktivitások, sajtótájékoztatók, konferenciák megszervezésével támogatja partnerét szponzorációs szerződésének hatékonyabb kihasználásában.
Kapcsolat

Maricsek Miklós

Vezérigazgató

+36 30 522 41 25
maricsek.miklos@gmmedia.hu

Notheisz Ivett

Pénzügyi vezető

+36 20 912 23 02
penzugy@gmmedia.hu

1147 Budapest, Kerékgyártó utca 47-49.
+36 1 794 6443
kapcsolat@gmmedia.hu

Kapcsolat felvétel

[contact-form-7 404 "Not Found"]